zmień kontrast powiększ czcionkę pomniejsz czcionkę uproszczona wersja
Rada Powiatu w Oławie

Rada Powiatu w Oławie Transmisje z obrad Rady

X sesja Rady Powiatu w Oławie - 26.03.2025 r.

Czas publikacji: 16 dni temu
Długość nagrania: 03:24:45
Liczba odtworzeń: 211
Jakość nagrania: SD | HD

Podsumowanie przebiegu posiedzenia / wygenerowane przez sztuczną inteligencję

X Sesja Rady Powiatu w Oławie - Streszczenie

Data: 26.03.2025

Punkt 1: Otwarcie sesji

Przewodniczący otworzył sesję i przywitał obecnych, w tym przedstawicieli straży, służb, inspekcji oraz dyrektorów szkół.

Punkt 2: Informacja na temat porządku obrad

Przewodniczący przedstawił porządek obrad. Rada przyjęła porządek obrad jednogłośnie.

Punkt 3: Przyjęcie protokołu z sesji z dnia 26 lutego 2025

Protokół został przyjęty bez uwag.

Punkt 4: Informacja dyrektora Zespołu Opieki Zdrowotnej

Dyrektor Andrzej Dronsejko przedstawił sytuację finansową ZOZ oraz udzielane świadczenia medyczne w 2024 roku. Omówił wyniki finansowe, które wykazały poprawę w porównaniu do lat 2022-2023, jednak nadal wskazał na problemy w systemie ochrony zdrowia oraz konieczność reform.

Punkt 5: Informacja starosty o realizacji inwestycji powiatowych w 2024 roku

Wicestarosta Maria Bożena Polakowska przedstawiła szczegóły dotyczące inwestycji, w tym montaż windy w Zespole Szkół, termomodernizację budynków, rewitalizację sal gimnastycznych oraz przebudowę dróg. Podkreśliła znaczenie dofinansowania z różnych programów, w tym Polskiego Ładu.

Punkt 6: Sprawozdanie starosty z działalności Zarządu Powiatu

Starosta przedstawił sprawozdanie z działalności zarządu, w tym informacje o rozliczeniach budżetowych oraz uchwałach podjętych na poprzednich sesjach.

Punkt 7: Rozpatrzenie projektów uchwał

Rada podjęła uchwałę w sprawie zmiany uchwały budżetowej Powiatu Oławskiego na 2025 rok oraz uchwałę w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej na lata 2025-2043. Obie uchwały przyjęto jednogłośnie.

Punkt 8: Interpelacje i zapytania radnych

Radny Piotr Krótki poruszył kwestie dotyczące stanu wałów przeciwpowodziowych oraz planowanej biogazowni, wyrażając zaniepokojenie. Radny Łukasz Dudkowski pytał o przygotowania na przyjęcie uchodźców. Starosta zapewnił, że działania w tej sprawie nie są podejmowane.

Punkt 9: Wnioski i oświadczenia radnych

Radny Dudkowski złożył wniosek o informację na temat sytuacji kadrowej w starostwie. Radny Drabiński podziękował za informację o biogazowni i wyraził obawy dotyczące jej lokalizacji.

Punkt 10: Zamknięcie sesji

Przewodniczący zamknął sesję, dziękując wszystkim za udział.

Uwaga!

Powyższe podsumowanie zostało wygenerowane przez sztuczną inteligencję. Mogą znajdować się z nim błędy oraz nieścisłości. W celu weryfikacji zapisów podsumowania, rekomendujemy przesłuchać nagranie i upewnić się, że zawarte w nim stwierdzenia są zgodne ze stanem faktycznym.

Pozostałe transmisje